2014. július 1., kedd

Első szerviz: 111.618km

Első szervizelés is eljött...... 2014.06.23.

Cimborám azt mondta, hogy tavaly ősszel volt olajcsere és azóta ők max 1000km-ert mentek, azzal együtt, hogy elhozták nekem a kocsit.
Én ugye március 15.e óta beletettem sacc-kb. 2500km-ert.
Ekkor meg is néztem mindent. Gyertyák jók, olajszint is jó volt.....stb.

Ma viszont volt megint valami hülye fütyülő hangja (kb 3 hete csinálta egyszer Velencénél), így elsőre is megnéztem az olajszintet.
Elsőre hülyét kaptam.....majd 2x is:-)))
A nívópálca alját épp elérte az olaj....
Vártam, mert ugye épp leállít a kocsi. Gyerekkel elvoltam (oviszünet van 1 hónapig).
5 óra múlva az eredmény ugyan ez. OK......

Gyors eszmecsere, hogy mégis ki mit ajánlana, hiszen nem vagyok sem cég, sem márka, sem reklám, sem árfüggő...... Természetesen jött minden......Eneos, Castrol......ÁÁÁ Castrolt ne......ÁÁÁ Ez....ÁÁ az....
Rendben.....
Én viszont még most sem értettem, hogy a jó olajszint hova tűnt 3 hónap és ~2500km alatt.
Sehol semmi folyásnyom, csöpögés nyom.....

Mindegy...
Irány az autósbolt.
1800ft-ért kaptam új légszűrőt, olajszűrőt egybe, de sajnos olaja épp nem volt.
Így azon voltam, hogy most legyen benne valami. Bármi jobb a semminél..............
Így lementem a Tescóba és körbenéztem.
Összesen volt 2l Castrol magnatec......majd 3700ft/L áron??? Elmenek a picsába:-))
Árgépen: 1890ft....
Bárdinál: 3211ft
Olajwebshop: 2390ft
Van egy olyan érzésem, hogy Castrolt kocsiba biztos nem fogok tenni. Ez rohadt nagy árszórás - amiben valami csipi a szemem:-))))


Volt valami totál noname (varcar???) olaj akcióba a 4 L 3300-ért - Na ezt azért mégse:-))))
S volt ez:

A net mit is ír erről??
http://totalcar.hu/ - kattints a linkre, nem másolom be.
Én is ezt mondom. Nem a név számít, nem az hogy hol gyártják - hanem az ami a flakonon van.
Ez pedig ugye nem a swift által kért:
Nekünk jó az 5w....10w....és bármennyi, hiszen manapság már nem igazán van -20 fok még télen se.
No most tudomásom szerint - bár rohadt rég tanultam (ez a szakmám) és olvastam....... szóval minél messzebb van a betű annál jobb az olaj. Vagyis sE-sF-sG-sH.......
Ez az olaj pedig ugye már (mint a castrol magnetec is) sL
Ennél magasabb az sM

Az irodalom:
"A benzinüzemű motorokhoz használatos olajoknál az első betű "S" (a service szóból), a dízel motorok olajainál pedig "C" (commercial). A második betű az abc valamelyik, a növekvő teljesítményszinttel egyre hátrébb álló betűje. Minél hátrébb van a második betű az abc-ben, annál jobb minőségű az olaj. Pl. az SH olaj gyengébb minőségű, mint az SJ."



Persze van személyes tapasztalat is egy topicból....
"Még véletlenül se vedd meg!Hunoil spirit olajat vásároltam személyautóba.Korábban semmi gondom nem volt az autóval,de elötte mindíg castrolt tettem bele,pénzhiány következtében kellet ezt megvásárolnom.3241 km használat után tönkre ment a motor ,olyan szinten hogy jobban megérte egy másik használt blokkot vennem a toyota corollámba.Csak full szintetikus olajat szabad tölteni az autóba és nem ezeket az ásványi olajakat mint a hunoil.Jó lecke volt,megtanultam.Ezt azért írtam le,hogy más ne járjon így!"

No most szerintem ez se korrekt felfogás. Nem az olaj miatt fog szarrá menni egy kocsi 3241km után:-)))
Ennyit még a legszarabb olajjal is elmegy, hiszen csak kenés legyen, azt pedig az olaj tudja.
Mellesleg ez a Hunoil olaj csak SF-es!!!!! Mármint a Hunoil spirit.
"minőségi klasszik"..... ez az Én szótáramban ÁSVÁNYIT jelent......
Szóval abból sosem volt baj, hogy jobb olajat használsz. De abból már igen, ha a kért teljesítményt, vagy az alattit használod. Nem hiszem, hogy egy Corolla szarabb olajat kér, mint egy swift.
Tehát itt sem a HUNOIL a gond, hanem hogy nem megfelelő olajat vett. Ez kb. annyit jelent, mint ha a Banditba nem szintis olajat tennék, hanem Botond 4t olajat....szerintem az is behalna rövid idő alatt:-)))
(Már azért is, hiszen a kocsi 3000-nél már tép..... a Banditnak ott szűnik meg a rángatása és 5-7000res fordulat alatt működik:-))

Erre jó a motorlánc olajzása. Arra használt olajat használok...... Olajzás nélkül a láncom 25.000km után kuka volt - teljesen mindegy hogy hányszor fújtam láncsprayvel......
Olajozva??? Jelenleg 35.000km van, és most van fél állás fölött....... Erik haveromnak már közel 90.000 van a láncába ugyan így......pedig együtt cseréltük 25-25.000-nél.

Manapság ugye megjelent sok-sok olajnév......
Nekem pl az ajánlott Eneos se mond semmit....
Mobil super se.....

És ugye az ár se gondolatébresztő, hiszen Mobilt írtak már 4500-ért, Eneos webshopban 6000ft, ez a Hunoil 8500 volt.......castrol van már 10-11-ért.....Tehát ha az árat nézem akkor hasonló, mint a castrol.

De találtam olyat is, aki ezt az olajat használja és meg van vele elégedve.



Egy dolog tény!!
Ezek mai olajok!! És bizony 2014 van. A kocsi meg 2000-res. Tehát épp ezért van az, hogy míg 2000-ben elég volt SE-SF-SG-SH olaj, addig ma már nem is kapni ilyen olajat - hiszen ami előttem volt, az mindegyik SL-es volt.
És ugye 2000-ben hol volt még full szintetikus olaj??? Volt.....de pont ezért valahol az SF kategóriában...


Persze nagy bizalmam nekem sincs ezzel kapcsolatban, de jelenleg ugye mi történt?
Nem volt olaj a motorba....
Gyorsan kellett lépnem....
Mivel nem tudni mi volt benne - így a rátöltés nem igazán játszik. (ha nagyon nem hasonló olajat nyomsz bele, akár még fel is habosodhat)
Szóval mindenképp csere......
Összesen - alig 2,5L jött ki a 3,6L helyett.
Ráadásul ami kijött??? Hát ..................... a haver tuti nem vert át. De mivel szervizbe hordta - lehet hogy nem is volt cserélve csak a szerviz előtti szervizeléskor??? (mert ugye a mai olajak.....és a szerviz ebből él. Egy mai olaj elmegy 20-25.000-ret is. Én biztos nem próbálnám ki, de elmegy:-)

Szóval most belenyomtam ezt az olajat. 
Járkálok vele.......legalább átmossa a rendszert, leoldja a sok szart. És a jövő hónapban lecserélem valami márkás, minőségire. De ha a facebookos beszélgetésre megyek? Akkor nem hagyom benne 10.000km-ig, csak 5000-ig. Igen, de ez nekem akkor is több mint fél év.

Lényeg a lényeg!
Nem kell parázni!

Ezt az olajkérdést már vagy 12 éve szenvedik minden fórumon.
Vannak a Castrol pártiak, a Motul pártiak....és sorolhatnám.
Én nem foglalok állást egyik mellett se. Már azért se, mert autós tapasztalatom nem sok van.
Pl. a GM olajat anyázzák..... a Lanosban ez fut már közel 40.000km óta......(10.000-ként olajcsere), az Opel állítólagos hivatalos olaja. Az is valami 4-5000ft/4L
Szóval mindenki szerintem azt tegyen bele, amit érez.
Azt nem javaslom persze, hogy ha versenyzel, állandóan autópályán jársz - akkor ilyen nevenincs olajokat használj. De ha életszerűen használod - akkor ezek az olajok is tudják már azt amit kell, hiszen a címkére nem írhatják csak úgy rá hogy API SL.....SM.....SN.....








A lényeg: 
Mint a motorjaimnál is..... itt az emlékeztető hogy bármit is teszek/vagy nem teszek.....121600-nál olajcsere!!





Olajcsere PIPA
Olajszűrő PIPA
Légszűrő PIPA





Megjegyzés (2014.06.24)
Ma voltam az Auchanba bevásárolni - mert ott lehetett kapni a kislányomnak "sárkányt":-)))
Tegnap csináltunk neki egyet - mint az Én időmben.....papír, nád, ragasztó.....de persze kiegyensúlyozás miatt pörgött, zuhant - szóval meg is kellett neki magyarázni, hogy ez még kis sárkány, és még nem tud rendesen repülni:-)))
4 éves lesz, bevette:-)))


NO!
Néztem az olajokat.....
Itt már volt sok féle..... Márkásabbak is.
Ellenben ebből a HUNOIL-ból volt vagy 5 fajta.
A kedves "beszóló" emberünk ugye a Spirit olajat vette..... Jelenleg ez valami 2800ft/5L (már az ára miatt se venném meg, hiszen 560ft/L??? Az étolaj drágább:-))))
Tehát toyotája van, de sajnálja a pénzt az olajra??? De a szomorú, hogy Ő maga is megírta, hogy szintis olaj kell bele, nem ásványi. Ha tudta, akkor miért???
Ellenben ami tetszett??? Kint volt egy ROHADT NAGY prospektus, hogy melyik HUNOIL olaj, melyik kocsiba jó/való....
A Swiftre (az összesre) ezt a fajtát írták, amit vettem. A spirites olajat a régi.....még ásványi olajos kocsikra írták. Tehát Én nem is csodálkozom, hogy beszart a toyota - bár akkor is amondó vagyok, hogy ott volt más baj is.






Frissítés 2014.07.01.
Mint írtam ez az olaj átmosatásra lett véve. Igen.....kidobtam relatíve 8500ft-ot az ablakon, hiszen erre a célra vehettem volna 1-3000ft-os áron motormosó adalékot, amit ugye bele kell önteni, kicsit járatni a kocsit és a végén kiönteni az egészet. Vagyis így már csak 5500-7500 a "hiány".
De ezt sem árt tudni: http://totalcar.hu/ vagy http://totalbike.hu/
Szóval nem biztos, hogy jobb a mosató, hiszen az mindent leold és lehet hogy olyan helyekre küldi, ahova nagyon nem kellene.
Szóval jobb a friss, hígabb olaj (ha a vegyiparban bevált, akkor otthon is, pedig a melóban nem egy 1300-as motorba szoktam olajat cserélgetni)

Kis kutakodás után a neten találtam emberi áron olajat. Azért érdekes nekem ez nagyon. 4L olaj ára 100-és 150% közt mozog a neten. És itt a fő szempont a NET, vagyis miért éri meg X boltnak 150%-on adni, mikor tudhatná, hogy az ember rákeres, talál olcsóbbat, és onnan fog vásárolni.
Aki nekem nem hisz???? Ajánlom a net használatát:-))
Filtershop 5990ft - Bárdi 8999. Ez nálam 150%


Én a Filtershoptól rendeltem ismét. (A motorba is innen szoktam rendelni)
4L Castrol Magnatec..... 5990ft és csupán 500ft a házhozszállítás. (Ha átmegyek Érdre a Bárdiba az ~ 800ft üzemanyag)

De az tény, hogy:
1., több helyen olvastam és mondták hogy az 5w40-es olaj híg lesz neki. És valóban.... az olajcsere óta olyan 300km-ert mentem, de csipegeti. Nem nagyon, de látszik a nívón, hogy már nem maxon van.
2., A legtöbb webshop, oldal eleve ezt az olajat javasolja.

Szóval a motor átmosva. Az olaj ma érkezik......és mivel most már ugye rátudok menni az aknára is, így az olajcsere 5 perc......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése