2014. augusztus 13., szerda

Szervíz - olaj, szűrő , FAGYÁLLÓ (113214km)

Mint azt írtam fogyogatott az olaj....
Nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy netán tényleg a Synmax miatt?? Így most hogy hazaértünk az utolsó nyaralásból (mi nem egyszerre nyaralunk 2-3 hetet, hanem inkább többször 2-3 napot. Most a Szelidi-tónál voltunk.....) le is mentem és lecseréltem, így legalább arra sem lehet fogni, hogy már nincsennek 30-35 fokok.....és ezért nem fogy.


Szóval edény, kulcsok, olajszűrőfogó....és irány az akna.
(ismét áldom az eszem, hogy aknás garázst bérlek:-)))

Az olajcsere menete ismét:
- leveszed a betöltő sapkát
- 17-es kulccsal kicsavarod az olajleeresztő csavart, miközben egy legalább 4L edény már ott van alatta.
- Ha nagy az edény akkor leveheted az olajszűrőt is....így egy edénybe folyik az olaj.
(Én nem dobtam ki az olajat, hiszen 1600km van benne, tehát még bármire jó lehet és ez 3,6L fullszintis olaj, ráadásul a másik flakonba ott van még 3,5L ÚJ fullszintis olaj....tehát lehet utánaöntögetni ha kell)
- Mikor lecsöppent minden, akkor olajleeresztő csavar vissza
- Az olajszűrőt 2-3 csepp olajjal az ujjadon kend be....a gumitömítést.....
- Csavard be....majd mikor már nem megy akkor 1/2-3/4 fordulatot még tekerj rá az olajszűrőfogóval
- Mássz ki az aknából
- töltsd bele a friss olajat (Most Castrol Magnatec 10w40 került bele)

- belement a 3,5L (3,3+0,3 kell bele a könyv szerint)
- Indítsd be a kocsit. Pár helyen olvastam olyat, hogy az olajszűrőbe önts olajat......IGEN??? És hogy az anyádba akarod visszarakni, hogy közben ne folyjon ki az olaj???....Szóval Én beletöltöm, kocsi (vagy motor) beindít.....járatom 1-2 percig.....majd leállítás után 3-4 perc pihi. Ezután kezd el a nivópálcát nézegetni, és ha kell tölts még bele.....mikor benne van a kért mennyiség akkor a felső lyukacskánál kell lenni a szintnek.
És kész......
Nivópálca vissza...... lehet menni.....


Vittem egy flakon brigéciolt.....meg elcsórtam egy ablakmosót anyámtól:-)))
Alulról, felülről összefújkáltam a motor és a váltó illesztést, mert ott talán....talán ott van valami???
Szóval lefújtam, lepucoltam, lefújtam, lepucoltam........most majdnem fémtiszta minden (nem az, hiszen már 14 éves blokk....vagyis van ami már nem jön le). A lényeg hogy száraz.
Ha ott ment el egy pakolás....akkor most már könnyen kiderül.



--------------------------------------------------------------------------------------------------



És ha már ott voltam az aknában???
Akkor cseréljük le a fagyállót is. Ezt már a fékcserénél megvettem.
Egy üvegbe kiöntöttem a felesleges desztvízet.....így hagytam 2,5L-ert benne.
Mehetett bele a 2,5L 72C-os fagyálló - így 50%-osan -36C-os lett az elegy.
Kész 5L
A könyv szerint 4,7L kell bele. Ha mindenhonnan kimegy, akkor valószínűleg ennyi bele is megy....

A leírás:
No esetemben:
- Langyi motornál..... a lényeg, hogy ne forrónál, mert akkor szarrá égetted magad, illetve nagyon nem tenne jót a motornak, ha hirtelen nyakig öntenéd hideg folyadékkal.....Talán láttad az ALIEN3-at mikor a szépségre, aki épp kimászott az olvadékból rányomják a hidegvízet:-)))......
- csavard le a tetőn a szelepet.
- Vedd ki a kiegyenlítő tartályt (kupak le, tartály felefelé kihúz)
- Öntsd ki a szmötyit belőle....majd öntsd fel max-ig
- Menj le az aknába....és a hűtő alján csavard ki a kis fehér (nekem fehér) műanyag kupakot.
- Folyasd ki a régit (nekem nem volt olyan régi, mert csodaszép tiszta, átlátszó, rózsaszínes volt....de most tudom, hogy tiszta, friss és -36 fokos. Vagyis télen már nincs para, hiszen manapság már nincs -35 fok télen....jó esetben -20....
- Ha kifolyt, akkor csavar vissza......felmászni az aknából....
- Kezd el beleönteni a hűtőbe a fagyállót.......
- nyomkod meg a környező csöveket, hogy az esetleges légbuborékok a hűtő felé menjenek....
- indítsd be a motort......szépen jönni fognak a buborékok.....folyamatosan tölts utána....
- Mikor már nem igazán csökken a szint, akkor szelep vissza.....és KÉSZ....

A napokban ellenőrizd a puffertartályt, hiszen ha sok oda nyomja, ha kevés onnan szívja.......ha MIN szintre csökken, akkor tölts ODA utána.....


Ennyi.....

3 megjegyzés:

  1. Vissza lehet csavarni a friss olajjal feltöltött olajszűrőt a helyére minden gond nélkül. Én mindig így csinálom, de mindenki úgy és azt csinál ahogy és amit akar.

    VálaszTörlés
  2. Es hogy csinalod? Mert ugye ha feltoltod akkor a felrakashoz merolegesnek kell lennie, igy viszont kifolyik. En sose probaltam, de nem sok gubanc keletkezhet se egyik,se masik modszer szerint se. Azt tudom mert lattam.....par szerviz meg olajjal se kenni meg a gumit....de ratepi mint az okor....

    VálaszTörlés
  3. A kezdoknek egy tokeletes video....itt se toltik fel. http://www.youtube.com/watch?v=XY60kbZo33U&feature=youtube_gdata_player

    VálaszTörlés