2015. május 12., kedd

Motor megújjjjjjulás:-) 118640km

Tavaly ősz folyamán ugye feltünt hogy valahova megy az olajam.....picit csörömpöl a motor.....és a 3. gyetyám rohadt nehezen jön ki....ha pedig kijön akkor fekete.....nem úgy mint a többi.
Ekkor lementem egy szerelőhöz (Borbély János), aki füllre azt mondta hogy a tipushiba áldozata vagyok, vagyis a 3. dugattyúm várhatóan megrepedt....de még nem tört le a szoknyája.
Infó szinten érdeklődtem a javításról.
A., motorcsere (cakkpakk ~70.000ft)
B., motorfelújítás (alaphangon 100.000ft)

Mivel ugye a használt motorról semmit nem tudsz, így inkább a felújításon voltam.
Mivel kellett a kocsi, és a kis csörgésen kivül más baja nem volt, így megbeszéltük hogy tavasszal visszatérünk rá, mikor tudom a kocsit nélkülözni 1 hétre.

Elsőre Április 9....majd 16....volt a dátum, de sajnos ugye mindenkinek lehet ilyen-olyan baja - így eltolódott a mai napra (május 6.)

9-re lementem Pusztaszabolcsra.....és folyamatosan bontva lett a kocsi......



Öröm az ürömben, hogy mit látszik itt semmi olajsár, kosz, kocsonya nincs....... Azért jót tett a tavalyi 5w40-es átöblítős olaj......





 Érdekesség hogy a 3. dugattyú (alulról a második) mint látszik szép tiszta......hiszen az olaj és a benzin folyamatosan mosta:-)))



 Alul se volt semmi kosz, darabka.......




 Na itt a sikanyom..... Egyik dugattyú se volt megrepedve.....de annyira elkopott a gyűrű (118000km!!!) hogy a dugattyú lötyögött a hengerbe....és szépen sikálta az oldalát....

Balról a 2. a 3-as dugó szelepelése..... Na ott már látszik a baj...... nem kicsit van elégve minden


Alulról felfelé 1-2-3-4......
Nem csak a 3. dugóval volt gond......
Az érdekes, hogy 1-9, 2-9, 3-8, 4-9 bar volt a kompresszió

És látni a földet:-)))) No és a csodálatos gyűrű hézagot, ami kurva nagy:-))))




Szóval a kocsi a szerelőnél.....Én hazavonatoztam......és most 1 hét motorozás következik:-))))) Ezzel a döggel:-))







Folytatás!
2015.05.11.
Megjöttek az új holmik:-) Kivéve a gyűrűk......mert egy gyűrű mind felett, egy gyűrű hatalom.....




2015.05.12.
És megjött a gyűrűk ura is:-), A dugattyúk pedig a helyükön:-)

És az új gyűrűhézag....
régi

új
Szelepek régen
most

A szelepszárszimmeringek is odavoltak rendesen...... a gyári méret 8mm(jobb).....a régi 11mm(bal) volt

A henger fala régen


És most.-)



És került ugye a kocsiba, új olaj, szűrők...... Kértem új gyertyakábeleket és egy komplett fékfolyadék cserét.


Csütörtökön vittem a kocsit, a másik héten szombaton mehettem érte.
135.000ft-ba fájt,...... no meg a bejáratásos időszakba.(+ egy kis bartel, mert Én meg fóliáztam neki a kocsiját)

500km-ig 2200-as fordulaton jártam MAX
500-1000km közt 2700-as fordulat MAX
1000-1500km közt 3000-es fordulat MAX
1500-2000km közt 3500as fordulat MAX

2000-nél lecseréltem ismét az olajat, szűrőt........ és onnan már nincs gond:-))))
Semmi olajfogyásom nincs. A nivón talán ha a max jelzésnél 1-2mm a vátozó, de ugye nem tudom mindig ugyan ott megnézni, és ugyan azon hőmérsékleten. Szóval ne is csodálkozz ha nyáron 40 fokba MAX jelzésen van, most meg "hiányzik"....hiszen hideg van - ha hidegen nézed.



Szuma szummárum: Borbély János autószerelő mestert CSAK AJÁNLANI tudom!
Az árak ügyében keresd Őt, hiszen minden nap változhat az alkatrészek ára, vagyis nem biztos hogy neked is 135.000ft-ba fog kerülni. 

1 megjegyzés: