2014. május 19., hétfő

Spoilerezés.....

Ez ismét több napos munka lesz....szóval ha érdekel, akkor olvasd végig.

Előljáróban:
Nem akarok 25-30.000-ért tömeggyártást venni - persze idomonként ennyi. Amit találtam eddig szettbe az is üti a SOK PÉNZT.
EZ - 116.000ft
Ha részekben veszem meg?
2 oldalküszöb - 18-20.000ft
Első idom - 26-38.000ft
Hátsó idom - 26.000ft
Rács (mert hogy az külön van általában) ~ 5-10.000ft
Szárny - 20.000ft
...............................................
Szumma: 110-120.000ft



 Hiszen ha már "csúfítom" a kocsit, akkor az legyen tényleg egyedileg rusnya:-))) Így legalább lesz mit feltenni a pancsernak a "jajdecsúnya" blogra, vagy ami mostanában felkapott a Face-n a TUNER JÓZSKA oldal - hiszen nem tudom ki írja azt az oldalt, de annyi lejött, hogy neki semmi nem tetszik:-))) csak a gyári szar...... illetve a sok kis lúzernyák itt osztja az észt, miközben sajna a legtöbbnek talán még egy tankolásra se futja:-))
Van "némi" igazság egy-két oldalon, hiszen jó párat megnéztem, és magam is elmosolyogtam pár "alkotáson", de azért a legtöbbje szerintem jópofa, vagy durván jópofa....
Pl. ezzel nem értem mi a gondja?

Azt ne felejtsük, hogy  most egy Suzuki Swiftről beszélünk..... Nem kell itt dobálózni a "boyracer" kifejezésekkel, hiszen az alkatrészárak, vételár....stb, pont egy ilyen kocsit tesz lehetővé fenntartani egy fiatal számára. Régen Ők vették a szakadt ladákat, zsigulikat, trabikat.

Mint motoros ezt már végigszenvedtem anno.....
"MIÉRT SUZUKI???"
Azért, mert pl. mikor megvettem a Banditát, akkor elővettem az összes számomra értékelhető motort....
Fazer600, Hornet, CBR, Bandit, Kawa ER6....stb.
Teljesítménybe a túramotorok tekintetében a Bandit a legerősebb pár pacival.
Mivel túrázok, így fontos a pakolhatóság....hiszen nem egy bankártyával megyek el 5-6 napra motorozni.
Nálam ilyen egy több napos, sátorozós, bulizós túra - kép esetében az Alpokban:

És ugye az alaktrészárak!!!
És végül a vételár.... azért mert Yamaha, 2007-ben (!!!!) 300e volt drágább egy fazer.....miközben számomra nem pakolható, gyengébb is (78 paci, miközben a bandit 86)

Szóval nem értem, miért kell bárkit is bántani.....legyen az bármilyen kocsi.
Vagy most röhögjek, mert az előbb egy X5-ös BMW ment előttem egyedi rendszámmal?? Ki az a marha, aki azért kifizet egy rakás pénzt, hogy Maris-01 rendszáma legyen??? Hiszen egy ilyen rendszám bizony DRÁGA!!! (435.000ft)
Az egész kocsim nem került eddig ennyiben átíratással, szervizeléssel együtt se!


Bár ugye kinek mit jelent a "TUNING" szó?
Valaki azt hiszi, hogy mert van a kocsiban 80.000 watt hangszóró az már tuning, van akinek elég a spoiler....és van aki plusz pacikat dobál a kocsiba.



No a lényeg:
A szárny  (ledesítve) ugye már megvan, és nem 20.000-be került, hanem cakk-pakk mindennel együtt talán ha 1000-1500ft-ba.

2014.05.14. szerda
A tegnapi nap a facebookos RST oldalon találtam, és rá is csaptam erre a küszöb spoilerre...
Ahogy néztem az árakat - jó fél áron sikerült megszereznem:-)
Holnap méricskélés....csavar beszerzés.....ha nem szakad az eső...
Nem sietjük el a témát, hiszen nem rohanunk sehova:-)


2014.05.15. csütörtök
Sajnos brutálisan szar idő van.....így nincs kedvem kint szórakozni a viharban, esőben.
A csavarokat beszereztem (150ft)
Találtam és meg is vettem az apródon egy renault spoilert, így az enyém lett 8000ft-ért....

Igen ez egy Renault spoiler, nagy is....de ugye mire van a 2 kezem, meg a szabadidőm?
Szóval szépen meg lesz faragva, erősítve.....

Tehát alakulunk.....


2014.05.16. péntek
Végre a szél is elállt, és az eső sem esett.
Akkor elsőre is tegyük fel a 2 oldalidomot.....
Kis méricskélés, pár fúrás, és fent van "alapként". Még kell hozzá rendes csavart vennem. Illetve főleg a hátsó résznél van egy jó fél/1cm hézag, ezt is meg kell még csinálni. De ehhez ugye alapban is fent kell lenni, hogy a tömítőanyagot tudjam mennyire adagoljam.


És ha már visszamondtam egy lámpamaszkot, amit 4000-ért tudtam volna megvenni, így a maradék anyagból (üvegszálas gitt, ami megmaradt a hangszóró kiemelőből) elkezdtem a "morcosítást".

1., takard le a nem oda kellő dolgokat, hogy ne kelljen az egész kocsi elejét telibe fényezni majd, mert összecseszted:-) Illetve méricskéld ki, hogy merre, mit akarsz.

2., A kilógó részek alá tegyél valamit, ami megtartja az üvegszálas glettet, de nem ragad rá a fényszóróra. Erre a célra jó egy A4-es lapcsík is....
Ha kész, akkor keverd ki a glettet és nyomd telibe. Ha megszáradt, akkor jelöld ki, hogy mekkora legyen az esése (Én egyenesbe szerettem volna, ezért látszik a kis fehér karcolás)
3., A legegyszerűbb módja ....tegyél valamit a glettelés alá, és flexxel vágd le az egyenest.
4., Ha megvan akkor csiszold meg.......és simítóglettel kend be újra, hogy minden kisebb-nagyobb lyuk-hézag eltömődjön.
5., Ha megszáradt, akkor csiszold össze.....ehhez sajnos lesz pár karc a fényezésen is....de ez még belefér, hiszen úgy is feljebb kell menni majd a festékkel.
6., Ha teljesen összecsiszoltad, akkor jöhet a fényezés.....
7., Kész....

Sajnos esetemben épp hogy megszáradt a teteje, jött egy kibaszott nagy felhőszakadás, így nincs teljes száradás még - így össze se tudtam csiszolni, ellenben a szabadidőm elfogyott. Tanulópénz! Tubusos simítógitt KUKÁBA való! Ha normálisan és időben akarsz haladni, akkor az is 2 komponensű legyen.!!

Mivel a kocsit használni akarom, így a maradék karbon matricával gyorsan befedtem a kocsi elejét, hogy azért ne ázzon szét minden, hiszen legközelebb csak jövő héten csütörtökön tudok vele foglalkozni majd.

Szóval nálam most így néz ki hirtelen:
De ez ugye csak ideiglenes. Majd jövő héten leszedem a fóliát, és jöhet a csiszolás......szóval Én még nem végeztem.


2014.05.19. hétfő
Jó korán végeztem a dolgaimmal (diabetológia), és még jó hogy nem vártam a vevőt a mini chopperemre - mert ez is baszott eljönni, de legalább telefonált:-) (9-re kellett volna jönnie - erre 13:40-kor telefonált, hogy hát mégse tud jönni, mert.......rizsa......)
Szóval a dokitól hazafelé vettem simítógittet, és Érden bementem és kikevertettem a kocsi színét is, no meg landolt egy lakk is. Géppel keverik, flakonba töltik 3500ft-ért ITT , a lakk meg 1700ft volt.



Simán levettem a karbont, megcsiszoltam, ment rá a simítógitt.....20 perc és már csiszolható is - hála a jó időnek ugyebár:-)))


Mikor kész volt, akkor jöhetett a "fényezés"....

Ha már lent volt, akkor a hűtőrácsot is kijavítottam, lefújtam.....
És mikor minden megszáradt, akkor a végeredmény:-)



Ilyen volt - ilyen lett:

Tehát a teljes költség:
- Némi üvegszálas gitt (kb. 800ft)
- Simító gitt (kb. 500ft)
- csiszolópapírok (kb. 300ft)
- autófesték + lakk (kb. 2000ft)
- ragasztószalag (festős) (kb. 400ft)
.......................................................................
Szumma: 4000ft





Az első lökös még sajnos nem jött meg............ szóval nem vagyok még kész a bejegyzéssel:-)

2 megjegyzés:

  1. Szerintem ez az üvegszálas gitt meg fog repedni. De remélem nem lesz igazam!

    VálaszTörlés
  2. Ha reped akkor foglalkozom vele. De egyenlőre kibirta a flexes , rezgőcsiszolós munkát, no meg engem:)

    VálaszTörlés