2015. szeptember 30., szerda

Lámpa csatlakozó probléma (Frissítve 10.05) - MEGOLDVA

Mivel elméletileg sokan olvassák ezt a blogot így felteszem a kérdést - hiszen Én se tudhatok mindent!!

Szóval van egy kis gondom!! És így már valószínűsíthető hogy miért nem működött nekem az épített lámpához egyik verzió se az "elektronikából"

Van ugye a lámpa csatlakozó.....
3 lába van.....
A közös szál - ha szemből nézed akkor a jobb oldali.....
A felső és a BAL oldali a kapcsolt szál....... A net szerint a közös szál NEGATÍV
egy másik kép illusztrációnak.....


A net szerint a közös (jobb oldali) az a test, föld, negatív....ki hogy hívja.




Ellenben a swiftnél ugye a biztosíték felől jön a közös szál (+12v)......és a kapcsolóról a másik kettő, ami viszont a kapcsolótól fekete...vagyis az a test. (-12v, 0, föld...stb).
Akinek megvan a szervizkönyve az megnézheti..... nekem meg pár napja mutatták és rohadt jó a memóriám......
Valahogy így néz ki a kép
Tehát így kellene kinéznie


No nekem az a problémám, hogy nincs semmi bekapcsolva, a kulcs sincs a gyújtáskapcsolóba....egyedül a motorháztető van felemelve.
A jobb oldali sarun ott van a +12V (a multiméter piros kábele a saruba.....a fekete pedig az alvázon)
Ez még rendben is lenne, hiszen az egyenesbe jön elméletileg egy biztosítékon keresztül az akkuról
DE!
A középső sarun nincs semmi - ez is jó hír hiszen ezt nem lehetne mérni, mert az is test, föld, -12V....
DE DE!!
A bal sarun szintén ott a +12V!!

Ellenben!
Ha össze van dugva rendesen....ahogy net is írja..... vagyis a JOBB oldali a test..... a felső a tompított (+)......a BAL oldal a refi (+) akkor frankón működik minden. Vagyis csak akkor kap áramot az izzó ha bekapcsolom.
A REFI is frankón világít, pedig ugye a 2 szál ami oda megy - elméletileg MIND A 2Ő +12V.....tehát nem lehetne áramkör......
A probléma, hogy ugye a JOBB és a BAL sarun is ott van alapban a +12V.... tehát SE nem pozitív se nem negatív kapcsolású a köteg.
DE! Se a biztosítékot nem verte ki, nem is melegszik semmi.....
A gond egyedül annyi, hogy nem tudom a ködfényszórót bekötni, mert ahogy az egyik kábelt bekötöm akkor vagy a ködfényszóró villágít halványan..... ha a másik kábelt próbálom akkor meg a tompított világít.
ÉS még mindig nem nyúltam semmilyen kapcsolóhoz.



A fejlemények: 

1., Izsáki Gergely egy faces ismerős rámért....neki is ugyan ez van, tehát nem a rendszer a hibás, rossz. Bár az csak most tünt nekem is fel, hogy a képen is eleve írja.....
COMMON +12vdc
LOW 0vdc
High +12vdc


2., Bármi a megoldás - az tuti ott kezdődik hogy szeparálni kell a polaritásokat, ehhez pedig le kell szigetelni az izzót magába, hogy a közös fémlap felé ne menjen áram.



2015.09.01. Csütörtök
Este (mivel a kislányom beteg lett így napközben Én voltam vele) lementem a garázshoz és szétszedtem a lámpákat. Eleve kicseréltem a kábeleket hosszabbakra, hogy könnyebben lehessen odaférni.
Az izzóknál ugye 1 láb van.... kell csinálni a testnek is egy lábat.
Így fogtam a flexet, kinéztem egy jó helyet és belevágtam vékony vágókoronggal.
A kis fület felhajtottam és már kész is a test láb.
Erre tettem középméretes sarut és már kész is.

Szigetelés gyanánt húztam rá zsugorcsővet, a lapkát pedig szigetelőszalaggal húztam be.
Beszereltem mindent a lámpába......próba......tökéletes.
Orbán Jani barátom átjött és beépítettünk mindent, és mivel ekkor már 22 óra volt (sötét mint a barom) így beállítottuk a lámpákat, és fixáltuk, így már lehet alakítani a lököst is.
Ahogy kapcsolgattuk a lámpákat - minden müködött

Angyalszem

Angyal+helyzetjelző

Tompított

Refi

Tompított + ködlámpa

De ekkor vettük észre hogy valami füstöl a lámpába...... no persze....biztos kicsit olvad a szigetelőszalag ragasztója.
Már elmúlt éjfél mire hazaértem. Sehol nem volt parkoló. Vagy 2 kört mentem, mire le tudtam állni, azt is úgy hogy 2 kocsihelyre pakolt konténereket arrébb cibáltam.

Leállok, kikapcsolok mindent, kiszállok......beriasztok......erre az első lámpák felkapcsoltak.
ÓÓÓÓ hogy az a ................
Lehúztam a lámpa csatikat......tuti szétment valami.....és ismét van áram a vaslapon.


2015.10.02. péntek
Délelőtt lementem és megnéztem mi a gebasz.....
Nos a szigetelőszalagnak semmi baja nem volt, ellenben a zsugorcső szó szerint szénné éget a hő miatt.
Ahol pedig kilátszik a fém, ott már testelt is a fém lappal és ezért oda rögtön áram került.

OK....akkor a ZSUGORCSŐ nem bírja ezt a hőt..... ami nem tudom mennyi.....

B verzió.... gyorsan bekentem FBS szilikon ragasztóval. Az 200 fokig hőálló.....
Vissza tettem a lámpákat és vártam.

A biztonság kedvéért vettem másik 4db H1 izzót és vettem egy 1000fokig hőálló ragasztót.
Szépen kialakítottam itt is a lábakat, az izzókat pedig bekentem vele. A lényeg! A ragasztó ne vezesse az áramot!! Ez pedig mint látszik nem vezeti
A ragasztó
És bekenve minden




2015.10.03. szombat.
Éjszakai melóból jöttem haza 6-kor. A parkoló és a céges parkoló közt 3,5km van.
Talán ha 10 percet volt bekapcsolva a lámpa..... de már menet közben a fénybe láttam hogy valami füstöl.....
Mikor leállítottam a kocsit, kapcsolom le a lámpát, de az bizony ég tovább.....
No ezek szerint akkor az FBS 200 fokos ellenállása sem jó.

Ezen annyira pipa lettem , hogy bár fáradt voltam mint a dög, de kerestem egy kábelt, rátoltam az új izzókra és a tartalék akkura kötöttem 12 percre.
Eredmény?
Volt itt is egy kis füst kb 1 percig (a ragasztónak 24 órán át kellene száradnia....nekem száradt kb. 10 órát)
Utána semmi...... csak a hőőőőőőőőő
Eredménye pedig ez.....
Bekapcsolás előtt:

Bekapcsolás után 12 perccel


Mint látszik itt is volt rendesen hő, de ez az anyag masszívan ellenállt. És kikeményedett.
Az áramot továbbra sem vezeti!!! Szóval úgy látszik ez a "C" verzió válik be.
Mind a 4 izzót "kiégettem", szóval a kocsiba már nem szabadna semminek füstölnie ezek után. De ki fog derülni, mert nemsokára megyek vissza még egy éjszakára, előtte beteszem az izzókat, és reggel kiderül.


2015.10.05.
No a teszt sikeres volt:-))
Azért ha már bent voltam lenyúltam 2 percre a lézeres hőmérőt, kimentem és rámértem csak kíváncsiságból mennyi is az annyi.
Erről most sajna nincs kép, hiszen egyik kezemben az izzó vezetéke, a másikban a hőmérő....
Eredmény?
360-412 C fok közt ingázott a kijelző, attól függően épp hova sikerült tartanom a lézert.
Szóval nem csoda, hogy a zsugorcső is és a 200 fokig hőálló FBS is leégett róla 1-2 perc alatt.
Eközben az aszfalt csak 15,3 fokos volt:-))





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése