2015. május 31., vasárnap

lámpa tuningolás......első/hátsó egybe.....1. RÉSZ

A hátsót  ugye megszereztem.
Itt olvashatni bővebben a hibáról.

A tényállás?
A lámpa ugye átfestve ezüstre..... vagyis akár már most is mehetne be a kocsiba, hiszen csak a belső 2 gyűrű hiányzik, de mivel van másik 2 gyűrű így a helyzetjelző most is működne, de itt ugye a lényeg a 2-2 gyűrű.

- A plexi lapot levágtam méretre.....
- ledeket megrendeltem
- kell még led foglaltokat rendelnem
- a króm fólia is útban van már, mert egy srácnak fóliázni kell, így az lesz a munkadíjam
- Dávid cimbitől kaptam 1 HELL-ért (2-öt vittem neki amúgy) egy állítható Dimmert
így már a ledek fényerejével se lesz gond, hiszen ezzel nem kell se ellenállás, se dióda.....hiszen beállítom 2-3V-ra és jónapot.
S hogy kötöm be???

NO! mivel a helyzetjelző ugymond egy vezeték.....csak le van osztva a 2 lámpára, így elég ha az egyik oldalon megcsapolom a + ágat. Ezt belevezetem az IN V+ba. Adok neki földet szintén csapolással.....ezt a IN V-ba kötöm..... Majd kivezetek 1-1 vezetéket, amit leágaztatok, és a hátsó panel mögött elvezetem a két lámpához. Mikor bent lesz minden akkor a sima gyári csatlakozóra csak rá kell kötni a sarukkal az összes lámpát, és a HELLA gyűrűt is..... a vezetlékekket pedig rákötni pl egy sorcsatival az saját led gyűrűkre. Majd helyzetjelzőt kapcsolni.....és a dimmerrel beállítani a LED fényerejét a HELLÁS gyűrűhöz, hogy hasonló legyen.
ELŐNY?
Ha behal a másik 2 HELLA is akkor nem kell további 15-15000ft-ot kiadni, hanem csinálok másik két gyűrűt és ott már csak ismét le kell ágaztatni a vezetéket.

Szóval ez várhatóan a jövő hét utáni héten lesz kész.







Ma este meló után elmentem Dávidhoz a lámpákért is, amik kész lettek.
Elsőre meglepett hogy két darabban van, de ugye érthető volt, mert elsőre be kell építeni, majd pedig beállítani a lámpákat. (oldalfény, magasság).... Ezt követően ki lehet venni, és összerakni, összeregasztni hogy a víz se menjen bele.

A síküvegbe került valami AUDIS, BMW.s....a rák se tudja milyen fénycső.....ami amúgy egy 2 soros ledsor. Alapban fehéren világít, mint a menetfény.....ellenben van egy plusz része, amit ha rákötök (és rákötök) az indexre, akkor sárgán villogni is fog.

Fehéren
sárgán (indexeléskor)

Hazaértem még a zuhééééé előtt. Meg is lepődtem. Dög meleg....rongyolok az M5-ösön......hazaérek.....feljövök....és azt hallom hogy valami kopog....hát szakad az eső.

Kíváncsi voltam hogy akkor ez most hogyan is van.....mert nem értettem a bekötési sort, és pár ilyen lámpás emberrel már beszéltem, és mondták hogy "szar" az elektronika. Akkor se értettem hogy mi az az "elektronika". De persze kiderült hogy 2db dióda.

Mivel fent van egy pót akku, így elővettem a lámpatestet.....és a fentebbi hátsó lámpát (tesztelésre kiváló), és kipróbáltam hogy nekem jó e az elektronika.
Azt csodáltam hogy alapban lerajzolva ilyen volt a kapcsolás
Ami alapján ezt csinálta:
Mint a videón is látszik teljesen mindegy a 2 kapcsolt vezeték..... ha tompítottan megyek akkor is behúz a projector reléje (ez kattog)....ha refit kapcsolok akkor is behúz......de nem is lehet csodálni, hiszen a diódák után össze volt kötve.

Rohadt fáradt voltam.....így írtam Dávidnak, hogy megvan a hiba, és mielőtt bárki anyázna neki itt a megoldás. 3 percig agyaltam mire meglett a megoldás, de a 1 perc alatt belegabalyodtam, ezért szétvágtam minden vezetéket és amit lerajzoltam úgy kötöttem be. ÉS? Hát persze hogy siker:-))
Videón



Szóval ez a probléma is megoldva.
De beszerelni ezt se tudom most pár napig. Már azért se, mert Dávid javaslatára HOD H7-es izzó kell bele, szóval most azt levadászom a neten és megrendelem.
Pl ilyet:
http://www.metroman.hu/product/h.o.d.-xenon-super-feher-auto-izzo-h7-5500k

De a lényeg?
2 héten belül megvan minden:-))


2015-06-07
BENT VAN......bár még állítgatni kell.....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése